tisdag 24 september 2013

Lyckliga jag

Visst är småbarnsåren slitsamma. Men tänk så många gånger jag stannar upp och tänker, "Tänk så lycklig jag är som får vara din mamma" när jag tittar på min Ebba. Min Ebba som redan fyllt 2 år, år som gått så otroligt fort men jag har ändå svårt att förstå hur jag levde mitt liv utan henne.

Idag var hon lite extra kinkig, lite härliga dagisbaciller som slagit till igen. Men vi klädde på oss och gick ut ett par timmar. Vi tog oss en promenad till skogen så både Figge och Ebba kunde springa runt ordentligt. Båda var nöjda och glada, och jag var nöjd som hade med mig kameran ut och kunde fånga dom båda på bild.

Nu ska jag busa med mamma....
 
Det blev natta...
 
Tittut!

De här höstdagarna mot slutet av september tycker jag är helt underbara. Den klara och krispiga luften, färgerna som sprakar lite här o var och temperaturen som är alldeles lagom.
Vi får hoppas på fler sådana här dagar innan höstrusket kommer hit, är inte riktigt redo för det än ;-)

Ebba var busig på promenaden och la bort sin mössa. Vilken tur att vi hade den röd-vite med oss som kom med mössan till oss. =)


(Ber om ursäkt för oskärpan i bilderna, men gillade dom ändå...)
 
Nu ska jag sova och försöka bli kvitt förkylningen jag drog på mig förra veckan.
Hoppas allt är bra med er, om det fortfarande är någon som kikar in på den här dåligt uppdaterade bloggen!

Kram Maria

2 kommentarer:

  1. Underbara bilder (som vanligt) .Skönt att läsa att du tar tillvara alla dessa små ögonblick . Man blir så glad av att läsa din blogg.
    /Karin

    SvaraRadera
  2. Det var längesen jag var in här. Så stor hon har blivit :) Roligt att du tänkte på att kameran ska med och att du stannar upp och njuter av lillan.
    Kram Maria

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3